miercuri, 20 mai 2015

Leadcore vs Unleaded



Folosesc de foarte multa vreme leadcore, de altfel, de cand am realizat cat de simplu este sa-ti lucrezi singur acest material, l-am folosit in exclusivitate. E adevarat, nu toate sunt la fel de bune, nu toate se lucreaza usor. Cele pe care le-am incercat si nu mi-au placut, nu le voi enumera aici, il voi mentiona pe cel care mi-a placut foarte mult si pe care il folosesc deja de ani buni – Gardner Plummet Leadcore 45 lb.




Se lucreaza absolut fara probleme, materialul are o tesatura deasa fapt pentru care miezul de plumb din interior nu va reusi sa-l strapunga, are un camuflaj bun, este rezistent la abraziune si, de luat in considerare, il gasim pe role de 20 m, la un pret foarte bun.


In alta ordine de idei, folositi unleaded? Unleaded este un material relativ nou, cu densitate mare, ce-l ajuta sa se scufunde rapid (fara plumb in interior) si sa preia forma substratului. Am avut o tentativa de a-l folosi  pe cel de 45 lb de la Solar si am renuntat. Mi s-a parut greu de lucrat sau poate eram eu prea nervos in ziua aceea si nu am avut rabdarea necesara.

In urma cu ceva timp insa, am descoperit Avid Carp Unleaded 65 lb. Cu un camuflaj care mi-a placut tare mult si o suplete extraordinara, l-am vazut ca o alternativa interesanta la leadcorul Gardner, in anumite situatii, ca de exemplu atunci cand substratul unde pescuim nu este uniform, imaginati-va o zona cu bolovani sau ruine cum este cazul Sarulestiului sau pe Varlaam unde nu putine sunt zonele neregulate urmare a escavarii, iar la 65 lb pare sa stea bine si la capitolul rezistenta.





Am fost de asemenea placut surprins sa constat cat de usor se lucreaza (cu o croseta speciala de leadcore, evident) si cat de subtire este totusi in diametru, ceea ce inseamna o prezentare discreta si nu in ultimul rand, de exemplu, conul care intra pe clips (in situatia sistemului cu plumb pierdut) se poate deplasa mult mai usor pe acesta, ajutand la eliberarea mai usoara a plumbului. A devenit prima optiune cand pescuiesc plantat pe ape cu substrat neregulat pentru o camuflare mai buna. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu